vineri, 5 iulie 2013

Carbonara cu cârnați

Este o rețetă de carbonara inspirată din cartea "Cu Jamie în Italia" (Jamie Oliver) dar mult mai gustoasă, mai ales dacă îți plac cârnații. Mai rar reușesc să respect o rețetă întocmai pentru că, de regulă, gătesc cu stomacul gol, iar răbdarea în cazul acesta îmi lipsește. Nu este însă singurul motiv. Nu mereu dispun de toate ingredientele iar atunci gătesc doar cu ce am la îndemână înlocuindu-le pe unele, în funcție de gustul personal, cu ingrediente disponibile.
În rețeta originală, bucătarul a folosit doar carnea cârnaților pe care a modelat-o în chifteluțe. Eu am tâiat cârnații în bucățele. El a folosit un fir de pătrunjel și coajă de lămâie, eu mai multe fire și fără lămâie. Rețeta din carte era pentru patru persoane, eu am adaptat-o pentru două. Iată rețeta folosită de mine:


Ingrediente:
- 2 cârnați (italienești de bună calitate), eu am folosit chorizo
- bacon
- 200 gr. de spaghetti
- 70 ml. smântână
- 2 gălbenușuri
- 60 gr. parmezan
- pătrunjel
- ulei de măsline
- sare și piper





Preparare:
Prăjește cârnații în ulei de măsline, apoi adaugă baconul și mai prăjește câteva minute până devine auriu. În acest timp, fierbe pastele conform instrucțiunilor de pe ambalaj. Într-un castron, bate gălbenușurile, smântâna, o parte din parmezan și pătrunjelul tocat mărunt. Când pastele sunt gata, scurge-le într-o strecurătoare și păstrează puțin din apa în care au fiert. Amestecă pastele fierbinți cu compoziția de ouă, adaugă cârnații și baconul și amestecă totul. Sosul trebuie să fie cremos. Dacă pastele devin cleioase, adaugă câteva linguri din apa în care au fiert, astfel sosul se va subția. Presară deasupra restul de parmezan, condimentează dacă e nevoie, stropește cu ulei de măsline și mănâncă imediat. Enjoy Tasty and Fast!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...